יום רביעי, 7 במאי 2014

התפקיד של שסתומים בענפי התעשייה

ענפי התעשיה בארץ ובעולם הם וודאי רבים ומגוונים בעידן של היום ללא כל ספק. הם דורשים לא מעט מוצרים שונים כאלה ואחרים שיאפשרו להם לתפקד בצורה האיכותית ביותר. בין בשאר יש צורך בשימוש בשסתומים שונים. שסתום משמש לפתיחת וסגירה של מעברים, או לויסות הזרימה של נוזל או גז אל תוך צינורות. הייעוד של ההתקן בא לידי ביטוי בעיקר בענפי התעשייה השונים וגם במערכות צנרת. רוב הצנרות מבוססות על התקני סגירה, אל-חוזרים, סגירה אל-חוזרים, ברזים והתקנים מיוחדים. מנגד, התפקיד של ההתקנים בענפי התעשייה מבוססים על מספר תכונות ייחודיות:

א. שליטה – התאמה של ההתקנים למכונות ומתקני ייצור מאפשרת שליטה עדינה ומדויקת. כך ניתן לנתב את הנוזל או הגז לצרכי התעשייה מבלי לבזבז אנרגיה, זמן ומשאבים. השליטה היא חלק בלתי נפרד משימוש נכון בהתקנים וכך נמדדת יעילותם בטווח הקצר והארוך.

ב. זמני תגובה – אין מקום לפשרות בכל הנוגע אל התפקיד של שסתומים בענפי התעשייה השונים בארץ ובעולם. זמני התגובה קריטיים לצורך הפעלת המכונות ושימוש בהתקנים לאורך זמן. ככל שזמן התגובה מדויק יותר, כך יכולה התעשייה ליהנות מביצועים אטרקטיביים.

ג. דיוק – בסופו של דבר, התקנים המיועדים לפתיחה וסגירה של מעברים או לויסות זרימה של נוזל או גז חייבים להיות מדויקים. עודף נוזל או גז בתוך הצינורות או מחסור באחד מן החומרים הללו גורמים נזקים בלתי הפיכים לענפי התעשייה.

באילו ענפי תעשייה ניתן למצוא את ההתקנים?

כמעט כל ענף תעשייה מסורתי ומודרני נשען על שימוש בהתקן לפתיחה וסגירה של מעברים. עם זאת, רצוי לציין את הענפים הבולטים ובראשם התעשייה הכבדה. הזריזות והדיוק של ההתקנים בחברות התעשייה הכבדה מאפשרים תפוקה אופטימאלית. במקביל, אפשר למצוא את השסתומים גם בפסי ייצור הדורשים עבודה מדויקת לאורך זמן, חסינות להפרעות ורמת ייצור גבוהה מהרגיל.


לבסוף, בשנים האחרונות החלו התקנים המשמשים לפתיחת מעבר, סגירת מעבר או ויסות זרימה לבלוט גם בתחנות כוח. לצורך ייצור אנרגיה נדרשים התקנים הנשלטים באופן עדין ועל בסיס נתונים משתנים של לחץ וספיקה. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה