יום ראשון, 20 בדצמבר 2015

טייס אוטומטי במטוס

עבודתו של הטייס המודרני היא עדיין חשובה ומסובכת, אך הרבה פחות משהיא הייתה בעבר

קשה לחשוב על איש מקצוע שבכל זמן נתון יש יותר חיי אדם בידיים שלו מאשר טייס. ואכן, יותר מכל סוג אחר של כלי רכב, המטוס הוא אמצעי תחבורה שבו טעות יכולה להוביל לטרגדיה בקנה מידה עולמי, ועבודתו של הטייס היא למנוע את הטעות הזאת ולהיות מרוכז ואחראי במשך כל זמן הטיסה, שיכול להיות גם שעות ארוכות. עם זאת, חשוב להבין גם כי כיום, בעולם האוטומטי והטכנולוגי שבו אנחנו חיים, עבודתו של הטייס והיכולת שלו לשמור על ריכוז לאורך כל הזמן הזה נהיות קלות הרבה יותר, כשהוא לא צריך ממש להטיס את המטוס במשך כל זמן הטיסה. אנחנו מדברים, כמובן, על כניסת האוטומציה לעולם הטיסות במנגנון הטייס האוטומטי.

טייס אוטומטי הוא מנגנון שמכניס אוטומציה לעולם התעופה, ונבין בדיוק איך הוא עובד

·         מה זה אומר? טייס אוטומטי הוא מנגנון שמשלב אוטומציה ותעופה גם יחד, ששולט למעשה על המטוס ומבצע בו את עבודת הטייס תוך שהוא מטיס את המטוס ושולט עליו בכל תהליך שאינו המראה, בצורה איכותית ומדויקת בדיוק כמו שטייס אנושי מבצע אותה ואף למעלה מכך. כיום כבר אין מטוסים מודרניים, בוודאי שכאשר מדובר במטוסי נוסעים מסחריים, שאין בהם מנגנון טייס אוטומטי איכותי וחדיש.
·         איך זה עובד? מנגנוני טייס אוטומטי בעבר היו מבוססים על שליטה של מצפן מגנטי ומנגנון גירוסקופי במערכות ההיגוי השונות של המטוס, כך שהן אפשרו טיסה בקו ישר (שהיא 80 אחוז מהטיסה למעשה) בשליטה של הטייס האוטומטי. כיום, מערכות ממוחשבות ואוטומטיות מחשבות את מיקום המטוס בכל עת ואת הכיוון אליו הוא צריך לפנות, וכך מטריצה אוטומטית מבצעת את עבודת הטיסה בצורה איכותית ואוטומטית.

הטייס האוטומטי הוא מנגנון חסכוני, איכותי ויעיל, ותמיד ישנו טייס אנושי לגיבוי שלו


באמצעות אוטומציה בעולם התעופה, עבודת הטייס הופכת הרבה יותר קלה (ומתבצע גם חיסכון בדלק), וכך הוא הרבה יותר ערני ומרוכז במצב שבו הוא באמת צריך להשתלט על המטוס. זהו אופן נוסף שבו מנגנונים אוטומטיים מייעלים ומשפרים את איכות החיים שלנו בחברה המודרנית.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה